Szlaczki, rozety i mozaiki - od wychwytywania regularności po kształtowanie umiejętności przekładania regularności z jednej reprezentacji na inną

Szlaczki, rozety i mozaiki - od wychwytywania regularności po kształtowanie umiejętności przekładania regularności z jednej reprezentacji na inną
 

Wychwytywanie regularności w szlaczkach, rozetach i mozaikach. Kształtowanie umiejętności przekładania regularności z jednej reprezentacji na inną:

  • prawidłowości kształtowania u dzieci zdolności do wychwytywania regularności, korzystanie z nich i przekładanie z jednej reprezentacji na drugą;
  • treści kształcenia oraz wzorcowe ćwiczenia, zabawy i sytuacje zadaniowe z zastosowaniem Darów Froebla w kształtowaniu zdolności do wychwytywania regularności, korzystania z nich i przekładania z jednej reprezentacji na drugą;
  • czego nie wolno robić, wdrażając dzieci do wychwytywania regularności i korzystania z nich.

Wspomaganie dzieci w rozwoju operacyjnego rozumowania w zakresie niezbędnym do odnoszenia sukcesów w szkolnej edukacji matematycznej z wykorzystaniem Darów Froebla oraz obiektów znajdujących się w otoczeniu dzieci:

  • dlaczego trzeba koniecznie wspomagać dzieci przedszkolne w operacyjnym rozumowaniu w sensie Piageta;
  • prawidłowości kształtowania operacyjnego rozumowania w rozwoju umysłowym dzieci. Jakie zakresy rozumowania operacyjnego są szczególnie ważne dla nabywania wiadomości i umiejętności matematycznych dzieci;
  • jak należy kształtować operacyjne rozumowanie u dzieci, a czego trzeba się wystrzegać, wspomagając dzieci w operacyjnym rozumowaniu;
  • dlaczego precyzyjne klasyfikowanie jest tak ważne. Treści kształcenia realizowane w edukacji domowej i przedszkolnej. Wzorcowe ćwiczenia, zabawy i sytuacje zadaniowe z zastosowaniem Darów Froebla wspomagające dzieci w coraz precyzyjniejszej klasyfikacji;
  • dlaczego należy koniecznie wspomagać dzieci w operacyjnym rozumowaniu potrzebnym w szkole do kształtowania pojęć liczbowych. Treści kształcenia oraz wzorcowe ćwiczenia, zabawy i sytuacje zadaniowe z zastosowaniem Darów Froebla wspomagające dzieci w ustalaniu równoliczności zbiorów, wnioskowanie o stałej liczebności elementów w zbiorze mimo obserwowanych zmian oraz o miejscu liczby w wybranym szeregu liczbowym.

Wspomaganie dzieci w precyzyjnym rozumowaniu równości i nierówności. Układanie i rozwiązywanie zadań z figurami liczbowymi:

  • krótko o figurach liczbowych. Dlaczego w edukacji matematycznej dzieci warto stosować figury liczbowe;
  • układanie oraz rozwiązywanie równań i nierówności: treści kształcenia oraz wzorcowe zadania rozwiązywane z zastosowaniem figur liczbowych i Darów Froebla;
  • czego nie wolno czynić, układając i rozwiązując z dziećmi zadania z figurami liczbowymi.

Pod koniec szkolenia należy zarezerwować czas (około 30 minut) na dyskusję i wyjaśnienie wątpliwości uczestników szkolenia.

Blog Ogród Pedagogiczny

Blog Ogród Pedagogiczny

froebel dar zabawy

froebel dar zabawy

konferencja froeblowska

konferencja froeblowska
Newsletter
Bądź z nami na bieżąco i zapisz się do darmowego newslettera
najnowsze artykuły, aktualne promocje i rabaty specjalne
bezpłatne materiały dla nauczycieli

Zapisz się na szkolenie

Dane do faktury:

Cena:

120,00 zł netto + 23% Vat
Kliknij, aby się z nami skontaktować
Ta strona korzysta z plików cookie. Używając tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki. Możesz dowiedzieć się więcej w jakim celu są używane oraz o zmianie ustawień przeglądarki. Kliknij tutaj »
zamknij